W czasie zimy nasz układ odpornościowy jest słabszy, przez jesteśmy bardziej podatni na przeziębienie. Mamy prawo jednak temu zapobiec stosownie się odżywiając. Zadbajmy o to, żeby w należącej do nas codziennej diecie znalazły się konkretne warzywa oraz owoce. Poniżej dowiecie się, które będą optymalne.

Nasz organizm wymaga słusznej ilości witamin, minerałów i innych niebezużytecznych składników odżywczych, by porządnie funkcjonować. W czasie zimy ludzka odporność naturalnie się obniża, skutkiem tego powinniśmy zadbać o dobrą dietę, żeby nie doprowadzać do częstych przeziębień czy infekcji. Szczególną rolę odgrywają tu warzywa oraz owoce, jakie obejmują wiele niezbędnych składników i witamin, jakie mogą nam wspomóc w zwiększaniu odporności.

Mimo pozorom wybór owoców i warzyw w czasie zimy jest właściwie spory. Warto pamiętać o tym, żeby wybierać towary, co do których mamy pełne przekonanie, że są należytej jakości oraz pochodzą z prawdziwego środowiska hodowlanego. Niestety wiele owoców czy warzyw, które możemy odnaleźć w gigantycznych sklepach zawierają substancje chemiczne czy pestycydy, oraz niejednokrotnie pozbawione są ważnych wartości odżywczych i smaku. Wybierajmy wobec tego produkty z pewnych źródeł.

Kupujmy owoce sezonowe, takie jak jabłka lub gruszki. Warto wybierać te, jakie pochodzą z naszych ojczystych źródeł i zdajemy sobie sprawę z tego, że nie pozostały poddane żadnym chemicznym procesom. Banany czy cytrusy także obejmują istotne wartości odżywcze, jednak powinniśmy pamiętać o ich dokładnym umyciu – by przetrwały transport powinny być spryskane specjalnymi substancjami antyseptycznymi. Oprócz tego możemy skorzystać z mrożonek, które sami przygotowaliśmy wcześniej – mimo pozorom nie tracą one swoich atutów odżywczych i smakowych. Nie zapominajmy o orzechach i innych suszonych owocach. Warto jednak zadbać o to, żeby nie zawierały one dodatków w postaci cukru czy soli.

Jeśli chodzi o warzywa wybór też jest dosyć kolosalny. W czasie zimy perfekcyjne będą warzywa korzeniowe takie jak marchew, buraki, pietruszka, seler, a także warzywa cebulowe (cebula, czosnek, por), strączkowe (fasola, groch, ciecierzyca, soczewica) i kapustne (kapusta biała i czerwona, brukselka). Jesteśmy w stanie przyrządzić z nich rzeczywiście dużo ciekawych dań oraz codziennie wymyślać nowatorskie dania z ich uzupełnieniem. Należałoby nie zapominać także o kiszonkach (kiszona kapusta czy ogórki) – są naturalnym probiotykiem, mają dużo witamin oraz soli mineralnych, przez co wzmacniają układ odpornościowy. Najprzyzwoiciej jeżeli skorzystamy z osobistych przetworów.

Jeżeli gra toczy się o owoce – unikajmy truskawek. Czasami są w stanie one pojawiać się na sklepowych półkach, jednak z pewnością nie pochodzą one z naturalnych upraw. Strońmy również pomidorów oraz ogórków – niestety są one importowane z innych krajów, a wielokrotnie też uprawiane na syntetycznych nawozach, przez co tracą one własne wartości odżywcze. Innym warzywem, z jakiego trzeba zrezygnować zimą jest szpinak. Chyba, że zamrozimy go letnią porą, kiedy jest jego faktyczny sezon.

Written by Redaktor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *