Komputery są nieodłącznym elementem naszego życia. Niemal każdy ma w domu jakiś komputer, który czasami ulega awarii. Nic więc dziwnego że serwisów komputerowych wciąż przybywa. Jednak jak wybrać ten odpowiedni?

Wybór serwisu jest bardzo ważną i trudną decyzją. Zależnie od tego, na kogo trafimy, zależeć będzie jakość, cena i czas. Możemy też trafić na oszustów, którzy mocno zawyżą ceny usług, wykonają niepotrzebne czynności w celu podniesienia ceny, lub zwyczajnie wymienią komponenty, które nie wymagają naprawy, aby zatrzymać sobie stare części. Czym więc należy się kierować podczas wyboru odpowiedniego serwisu?

Opinie

Jednym z najważniejszych źródeł informacji o danym serwisie są opinie innych klientów. W internecie znajdziemy ich całe mnóstwo. Możemy również zapytać znajomych i rodzinę, czy wiedzą coś na temat danego serwisu, albo czy mogą sami jakiś polecić. Takie informacje są najbardziej rzetelne i pochodzą ze sprawdzonego źródła – znanych nam osób. Jeżeli ktoś nam znajomy skorzystał z danego serwisu wcześniej i był zadowolony, to z chęcią nam go poleci. Ponadto przekaże nam różne uwagi dotyczące serwisu, które mogą się nam, przydać.

Gorzej jest z opiniami z internetu. Często nie są one prawdziwe. Mogą zostać wrzucone przez właścicieli serwisu, aby rozreklamować ich firmę. Trzeba uważnie przyglądać się treści takowych i starać się wyłapać te prawdziwe. Zazwyczaj są one znacznie obszerniejsze i zawierają jakąś historię związaną z danym serwisem. Te mocniej ogólnikowe mogą wynikać z braku czasu lub chęci piszącej ją osoby, albo być produkowane przez boty. Nigdy nie mamy pewności. Jednak i często negatywne opinie mogą być mało wiarygodne. Często zarzuty stawiane serwisowi są bezpodstawne i powstają w wyniku niezadowolenia. Nie zawsze jest to wina serwisu, który zachował się tak jak należy, lecz mylnego przekonania klienta że „mu się należy”. Dlatego warto lepiej zapoznać się z opisaną historią i zastanowić się, czy to faktycznie wina serwisu i czy ta sytuacja może dotyczyć również nas.

Informacje o serwisie

Ważnym aspektem są też różne informacje które udziela serwis, takie jak cena, przewidywany czas pracy, regulamin itd. Warto się z nimi zapoznać, gdyż mogą zawierać bardzo przydatne informacje, które uchronią nas przed próbą oszustwa. Również warto sprawdzić jak długo firma działa na rynku, a co za tym idzie jakie jest jej doświadczenie w naprawie powierzonego im sprzętu.

Istnieje również możliwość powierzenia sprzętu znajomemu, który nieco orientuje się w świecie informatyki. Mimo że możemy w ten sposób zaoszczędzić parę złotych, istnieje też ryzyko że mu się nie uda. Istnieje nawet możliwość że jeszcze pogorszy sytuację. Taka sytuacja jest niewygodna dla obu stron i może prowadzić do sporu. Znajomi nie mogą zapewnić nam, w przeciwieństwie do serwisów, gwarancji na wykonane naprawy. Dlatego warto zadać sobie pytanie, czy jesteśmy gotowi na takie ryzyko.

Jednak nasz znajomy może nam pomóc w nieco inny sposób. Warto zabrać go ze sobą do serwisu, aby ten lepiej opisał nasz problem i tym samym dał do zrozumienia że klient jest zorientowany w tematyce komputerów. Taką osobę nieuczciwe serwisy wolą nawet nie próbować oszukać, bo wiedzą że źle się to dla nich skończy. Ponadto można konsultować z nim wszystkie działania które chce podjąć serwis w celu naprawy i uniknąć niepotrzebnych kosztów.

Bookero.plWejdź na stronę bookero.pl i sprawdź, jakie funkcje ma system rezerwacji online. Zobacz zalety internetowego bookowania miejsc.

 

Written by Redaktor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *