Zaskoczenie odbiorcy w reklamie odgrywa bardzo ważną rolę – dobrze przemyślaną reklamą możemy zyskać wiele, a jednym z korzyści będzie uwaga odbiorcy utrzymana przez dłuższy czas. W jaki jednak sposób możemy zaskoczyć odbiorcę w komunikacie reklamowym? Jakie są metody na zaskoczenie odbiorców?

Obecnie w branży reklamowej da się dostrzec pewnego rodzaju natłok informacji, określany również szumem, który w skuteczny sposób uniemożliwia lub utrudnia odbiór reklamy w taki sposób, w jaki chciałyby to firmy czy agencje reklamowe. Nie da się ukryć, że z tego właśnie powodu najważniejszą rolę odgrywa scenariusz i forma danej reklamy. Musi być ona skonstruowana w taki sposób, by została jak najlepiej zapamiętana przez odbiorców.

Wiele firm używa różnych metod do przyciągnięcia uwagi odbiorcy oglądającego reklamę. Niektóre metody i formy są bardziej zaskakujące i przyciągające, inne zdecydowanie mniej. W tym miejscu warto wspomnieć chociażby o storytellingu, czyli reklamie, której głównym celem nie jest zaprezentowanie firmy, usługi, marki czy produktu, a przede wszystkim historii. Reklamowany produkt pozostaje jak gdyby w cieniu, w tyle, jest szczegółem, który dopiero w odpowiedniej chwili zostaje wyeksponowany w taki sposób, by został zapamiętany przez odbiorcę.

Nie należy mylić storytellingu z tak zwanym lokowaniem produktu. Storytelling jest tworzeniem całej historii, bardzo często opierającej się na podstawowych, silnych emocjach takich jak na przykład wzruszenie, w kontekście reklamy. Lokowanie produktu jest zupełnie czymś innym i rządzi się swoimi prawami.

Profesjonalny Copywriter – jeżeli potrzebujesz treści, sprawdź dostępną na stronie ofertę

Zaskoczenie odbiorcy

Odbiorcę różnych form reklamowych można zaskoczyć przełamując dany schemat reklamowy, który – odpowiednio do danych form – powtarzany jest w wielu reklamach. Bardzo wartościowe jest w tym kontekście wprowadzanie nieoczywistości, czegoś, co jest nieoczywiste. Możemy posługiwać się oksymoronami, ponieważ mogą w bardzo dobry sposób przyciągnąć uwagę odbiorcy oraz sprawić, że ten przez chwilę się zastanowi.

Bardzo ważna jest również odpowiednia oprawa wizualna. Za jej pomocą możemy również zaskoczyć odbiorcę, prezentując wyróżniającą się grafikę, odpowiednio dopasowaną do naszego przekazu reklamowego. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że używanie kontrowersyjnych treści po to, aby wyróżnić się na tle konkurencji w dłuższej perspektywie działa jednak na niekorzyść.

Internet

Nie da się ukryć, że najłatwiej można zaskoczyć odbiorcę w reklamie internetowej. Dostępne technologie, takie jak wirtualna rzeczywistość czy chociażby filmy 360 stopni pozwalają na naprawdę kreatywne podejście do reklamowania produktu, usługi czy firmy. Dodatkowo środowisko takich reklam również sprzyja – media społecznościowe mogą dać natychmiastowy feedback, dzięki czemu będziemy wiedzieć, czy nasza reklama okazała się zaskakująca, a czy przez to uwaga odbiorców została skupiona przez dany czas na naszej firmie czy naszym produkcie. Warto o tym wiedzieć, jeżeli mamy w planach reklamowanie się w najbliższym czasie.

Written by Redaktor

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *